Program

WEEKEND IV
Mała Stabilizacja
(1960-1970)

28.04.2018 Sobota

10:00 Otwarcie Walcowni

11:00 ŚWIADKOWIE HISTORII. SPOTKANIE Z ROBERTEM MUCHĄ I EDWARDEM PIETRZAKIEM.

Roberta Mucha, legenda polskich sportów motorowych. Jedyny Polak, który wygrał legendarny rajd Monte Carlo, członek teamu który ustanowił rekord świata w jeździe non-stop. Edward Pietrzak w latach 70-tych XX wieku był dyrektorem największej polskiej wytwórni samochodów – Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. Brał udział w niełatwych, ale jak ważnych dla polskiej motoryzacji negocjacjach ws. zakupu licencji Fiata na produkcję modeli 125 i 126.

14:00 POLSKA MOC – CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS – ROZRUCH MASZYN!

W 1893 r. trzej warszawscy inżynierowe  Kazimierz Schonfeld, Kazimierz Matecki oraz Ludwik Rossman założyli spółkę produkującą sprzęt dla przemysłu spożywczego. Kapitał założycielski spółki stanowił posag ich 7 córek… Dziś po 125 latach URSUS pozostaje jednym z najważniejszych w naszej części Europy producentów ciągników rolniczych. Na wystawie zaprezentowane zostaną pojazdy z lat 50-tych – 80-tych XX wieku – m.in. pierwszy po wojnie produkowany w Polsce traktor – URSUS C45 czy poczciwy i wciąż obecny na polskich drogach i bezdrożach „ciapek” – URSUS C325.

16:00 ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO FUNDACJI OCHRONY DZIEDZICTWA PRZEMYSŁOWEGO ŚLĄSKA.

16:30 WARSZAWA 223 i 210 (prototyp)

Po niespełna 10 latach produkcji – u progu lat 60-tych XX wieku – sylwetka Warszawy wydawał się już anachroniczna żeby nie powiedzieć przestarzała. W 1961 r. rozpoczęto prace nad godną następczynią Warszawy M20. Tak narodziła się Warszawa 223. Obok seryjnego egzemplarzu zaprezentowana zostanie prototypowa Warszawa 210. Niezrealizowany nigdy projekt polskiej odpowiedzi na amerykańskiego Forda Falcona.

18:00 Zamknięcie Walcowni

29.04.2018 Niedziela

10:00 Otwarcie Walcowni

12:00 Hej Młody Junaku – smutek zwalcz i strach

Prezentacja legendarnych motocykli SFM Junak. Na scenie pojawią się m.in. Junak M07 z przedprodukcyjnej serii testowej, Junak M10 z wózkiem bocznym czy unikatowy Junak B20 – trójkołowiec ze skrzynią przykryta plandeką. Prezentacja legendarnych motocykli SFM Junak. Na scenie pojawią się m.in. Junak M07 z przedprodukcyjnej serii testowej, Junak M10 z wózkiem bocznym czy unikatowy Junak B20 – trójkołowiec ze skrzynią przykryta plandeką.  Na scenie pojawi się również OSA czyli jedyny seryjnie produkowany w Polsce skuter rodzimej konstrukcji. Jak chciał producent prostego, eleganckiego i taniego. Jak chciała historia – kultowego.

14:00 POLSKA MOC – CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS – ROZRUCH MASZYN!

W 1893 r. trzej warszawscy inżynierowe  Kazimierz Schonfeld, Kazimierz Matecki oraz Ludwik Rossman założyli spółkę produkującą sprzęt dla przemysłu spożywczego. Kapitał założycielski spółki stanowił posag ich 7 córek… Dziś po 125 latach URSUS pozostaje jednym z najważniejszych w naszej części Europy producentów ciągników rolniczych. Na wystawie zaprezentowane zostaną pojazdy z lat 50-tych – 80-tych XX wieku – m.in. pierwszy po wojnie produkowany w Polsce traktor – URSUS C45 czy poczciwy i wciąż obecny na polskich drogach i bezdrożach „ciapek” – URSUS C325.

16:00 WRAK RACE

Czym jest WRAK RACE – wystarczy samochód, którego wartość nie przekracza 1000 zł i wytrzymałość która pozwoli na przejechanie możliwie dużej ilości okrążeń w 30 minut. W błocie, kurzu i kłębach spalin! Wraki na start!

18:00 Zamknięcie Walcowni

WEEKEND V
ŻEBY POLSKA ROSŁA W SIŁĘ,
A LUDZIE ŻYLI DOSTATNIEJ
(1970-1989)

5.05.2018 (SOBOTA)

10:00 Otwarcie Walcowni

 

12:00 Polski Fiat 125p

Jeden z najbardziej charakterystycznych pojazdów w historii polskiej motoryzacji. Niby włoski, ale jednak nasz. Swojski kredens. Limuzyna na miarę naszych możliwości, ale także – samochód rajdowy. Polskiego Fiata 125p zaprezentują p. Robert Mucha i p. Edward Pietrzak.

14:00 Na drogi i na bezdroża. Polskie samochody dostawcze.

Historię polskiej motoryzacji tworzyły nie tylko dystyngowane Warszawy. Polskie drogi to także swojskie Nysy, Żuki i Tarpany. W bloku zaprezentowane zostaną TARPAN 223 w całkowitej – blaszanej – zabudowie, pożarniczy ŻUK 15C i Nysa 522 T

15:00 ZŁOMBOL – ROZRUCH MASZYN!

Złombol zaczął się od grzebania w silnikach maluchów i spotkań towarzyskich w garażu. Od trójki znajomych, którzy porwali się  z motyką na słońce i stworzyli akcję charytatywną jeżdżąc po świecie starymi złomami. Dziś Złombol to 560 załóg w legendarnych maszynach Bloku Wschodniego i dziesiątki tysięcy przejechanych kilometrów w słusznej sprawie. W spotkaniu udział wezmą organizatorzy i uczestnicy rajdu wraz ze swymi maszynami!

16:00 07-zgłoś się! – prezentacja FSO Polonez 1500

W 1976 roku Telewizja Polska wyemitowała serial, który na zawsze zmienił oblicze polskiej telewizji i marzenia milionów mężczyzn w Polsce Ludowej. Miejsce Jamesa Bonda i jego Aston Martina DB5 zajął porucznik MO Sławimir Borewicz i jego FSO POLONEZ 1500.

18:00 Zamknięcie Walcowni

6.05.2018 (NIEDZIELA)

10:00 Otwarcie Walcowni

12:00 Na drogi i na bezdroża. Polskie samochody dostawcze –  ROZRUCH MASZYN!

Historię polskiej motoryzacji tworzyły nie tylko dystyngowane Warszawy. Polskie drogi to także swojskie Nysy, Żuki i Tarpany. W bloku zaprezentowane zostaną TARPAN 223 w całkowitej – blaszanej – zabudowie, pożarniczy ŻUK 15C i Nysa 522 T

14:00 Polski Fiat 125

Jeden z najbardziej charakterystycznych pojazdów w historii polskiej motoryzacji. Niby włoski, ale jednak nasz. Swojski kredens. Limuzyna na miarę naszych możliwości, ale także – samochód rajdowy.

15:00 ZŁOMBOL – ROZRUCH MASZYN!

Złombol zaczął się od grzebania w silnikach maluchów i spotkań towarzyskich w garażu. Od trójki znajomych, którzy porwali się  z motyką na słońce i stworzyli akcję charytatywną jeżdżąc po świecie starymi złomami. Dziś Złombol to 560 załóg w legendarnych maszynach Bloku Wschodniego i dziesiątki tysięcy przejechanych kilometrów w słusznej sprawie. W spotkaniu udział wezmą organizatorzy i uczestnicy rajdu wraz ze swymi maszynami!

16:00 07-zgłoś się! – prezentacja FSO Polonez 1500

W 1976 roku Telewizja Polska wyemitowała serial, który na zawsze zmienił oblicze polskiej telewizji i marzenia milionów mężczyzn w Polsce Ludowej. Miejsce Jamesa Bonda i jego Aston Martina DB5 zajął porucznik MO Sławimir Borewicz i jego FSO POLONEZ 1500.

18:00 Zamknięcie Walcowni