Działy wystawy

Motoryzacja w Niepodległej (1918-1939)

Okres tworzenia fundamentów polskiej motoryzacji w szczególnym momencie odradzania się państwa po 123 latach niewoli. Odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć m.in. legendarne motocykle Sokół 600 i Sokół 1000, czy pierwszy – seryjnie produkowany samochód w Polsce – polski Fiat 508 III Junak.

II Wojna Światowa (1939-1945)

W tej części zaprezentowane zostaną pojazdy wykorzystywane przez żołnierzy polskich na wszystkich frontach II Wojny Światowej – m.in. amerykańskie motocykle wojskowe Harley-Davidson WLA i INDIAN Chief 340 Military, czy ciężarówki GAZ i DODGE.

Odbudowa (1945-1960)

Okres odbudowy ze zniszczeń II Wojny Światowej. Czas narodzin polskiej legendy – Warszawy M20, ale także szeregu prototypów – m.in. Smyka, Meduzy i Mikrusa. Zwiedzający będą mieli okazję zobaczyć pochodzące z lat 50-tych unikatowe egzemplarze polskich mikrosamochodów oraz drezynę kolejową WARSZAWA M20 z 1956 r.

Mała Stabilizacja (1960-1970)

Okres stabilizowania się nie tylko sytuacji politycznej w Polsce, ale także okres stabilizowania się przemysłu motoryzacyjnego. Na linie produkcyjne i polskie drogi trafiają Syreny, Komary i Junaki.

Żeby Polska rosła w siłę, a ludzie żyli dostatniej (1970-1989)

Ostatnie dwie dekady PRL-u to okres nie tylko niekończących się kolejek, ale także czas kiedy na polskich szosach królowały kredensy (polskie Fiaty 125p), a każdy mały chłopiec marzył o Borewiczu na welurze (FSO Polonez), a statystyczny Kowalski wyruszał na podbój Bułgarii (tzw. Złotych Piasków) Fiatem 126p i przyczepą Niewiadów.